Foto: Anna Rehnberg

Så ansöker du

I Kungsbacka kommun använder vi ett webbaserat rekryteringssystem. När du registrerat din ansökan finns du med som sökande i rekryteringsprocessen till den tjänst din ansökan avser och behandlas av ansvariga för rekryteringen.

För oss är det viktigt att hitta rätt person till rätt plats och det gör vi genom en helhetsbedömning av såväl din utbildning som din erfarenhet och din personliga lämplighet.

Genom att skapa ett konto i samband med din registrerade ansökan får du en enkel överblick över dina sökta tjänster och kan även redigera dina uppgifter.

Det är även möjligt att skicka in en ansökan på papper. Vi scannar då in den för att få en digital kopia i systemet. Tyvärr går du i samband med ansökan i pappersformat miste om att besvara de specifika kompetensfrågor som finns knutna till annonsen vid digital ansökan. 

Återkoppling på din ansökan får du i form av ett bekräftelsemail, samt även i senare skeden av rekryteringsprocessen.

Så här registrerar du din ansökan

  1. Gå in på den annons som intresserar dig. För att påbörja din ansökan tryck på Ansök.

  2. Är det första gången du söker jobb via vårt rekryteringssystem fyller du i dina uppgifter i formuläret. De fält som är rödmarkerade är obligatoriska.
     
    Om du sökt jobb i systemet tidigare får du upp möjligheten att logga in genom att fylla i användarnamn och lösenord. Systemet hämtar nu dina sparade uppgifter.

  3. Komplettera din ansökan med bifogade filer, exempelvis, CV, personligt brev och examensintyg. Under fliken CV och personligt brev tillåts endast en fil per rubrik men du kan bifoga flertalet filer under fliken övriga dokument.

  4. När du är nöjd med dina bifogade filer besvarar du de kompletterande frågorna i formuläret.

  5. Därefter godkänner du hanterandet av dina personuppgifter i samband med ansökan genom att kryssa för Jag accepterar angivna villkor.

  6. När du är klar klickar du på Registrera ansökan. Din ansökan är nu inskickad och du får en bekräftelse på din ansökan via e-post inom ett dygn.

Redigera ansökan

Om du vill redigera din ansökan, exempelvis ändra dina svar i de kompletterande frågorna, ladda upp ytterligare en bifogad fil eller justera dina kontaktuppgifter kan du göra det under pågående ansökningsperiod genom att välja Logga in eller registrera dig i översiktsbilden.

När du loggat in klickar du på den ansökan du vill redigera. Om ansökan är öppen för redigering får du valet Redigera som alternativ och du kan där justera det du önskar för att sedan spara ansökan på nytt. Om ansökningsperioden löpt ut kommer beskedet Jobbansökan kan ej längre uppdateras att bli synligt. En ansökan kan uppdateras och redigeras så länge sista ansökaningsdag ej passerat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om du har frågor, feedback eller svårigheter att fylla i din ansökan är du välkommen att kontakta oss på Rekryteringscenter.

Rekryteringscenter

0300-83 41 11
rekrytering@kungsbacka.se