Felaktigt utskick av vatten- och renhållningsfakturor

På grund av ett tekniskt fel hos kommunens utskriftsleverantör har det blivit ett felaktigt utskick av vatten- och renhållningsfakturor med fakturadatum 1 oktober 2018.

Felet som uppstått är bland annat att kunder har fått fakturan i sin digitala brevlåda tidigare än planerat, och det handlar även om kunder som fått två pappersfakturor.

Du som i vanliga fall har pappersfaktura och denna gången har fått två fakturor kan bortse från faktura nummer två, och betalar endast den första fakturan du fått. Fakturan är korrekt och ska betalas. 

Du som använder e-faktura men har fått din faktura i din digitala brevlåda kommer fortsätta få den till din internetbank framöver. Vår utskriftsleverantör har korrigerat så det ska fungera som vanligt från nästa fakturering. Tänk på att du bara ska betala din faktura en gång.

Du som i vanliga fall har autogiro behöver inte oroa dig, beloppet kommer endast att dras en gång.

Vi beklagar problemet som har uppstått!

Kontakta gärna