Hemester i Kungsbacka

Att semestra på hemmaplan- i år mer aktuellt än någonsin. Hemester-kampanjen som precis startat marknadsför Kungsbacka som en hållbar destination, för de som bor och besöker kommunen. Genom en röd tråd och sammanhållen känsla av Kungsbackas utbud och möjligheter ska vi visa för alla hur enkelt och attraktiv en semester i kommunen kan vara.

Kampanjen visar på att ett stenkast från centrum finns mängder av sjöar, öar, slingrande stigar och djupa skogar som bara väntar på att utforskas. I Kungsbacka centrums mysiga trästad finns små caféer och spännande restauranger, alla på gångavstånd från varandra. Insamlade tips visar invånarna vad som finns på hemmaplan och vad de kan göra för att stödja företagen i kommunen.

- Den här är en av flera satsningar som kommunen gör för att stötta näringslivet. Vi värnar om våra företag och med kampanjen hoppas vi kunna stärka Kungsbacka som destination, säger Elinor Filipsson, näringslivschef.

För visst går det att semestra mer hållbart och ändå uppleva nya spännande miljöer. Hyr en cykel eller kanot, ät på våra lokala restauranger eller bo på små personliga vandrarhem, och var samtidigt med och stötta näringslivet.

- Vi vill få fler att inse värdet av att uppleva Kungsbacka på hemmaplan. Här finns så mycket att utforska! Besöksnäringen är kanske den branschen som lider mest till följderna av Corona, säger Wendela Sanne Öhrnell, enhetschef på Kulturmiljö, scen & konst där även Kungsbacka turism ingår.

Kampanjen kommer att synas på kommunens bussar, i annonsering och Visitkungsbacka.se under vår och sommar.

Läs mer om kampanjen på visitkungsbacka.se