Våra lediga jobb

I Kungsbacka kommun är vi över 6 300 anställda som arbetar inom 200 olika yrken. Vi söker dig som inte bara vill ha ett jobb, utan verkligen vill jobba för Kungsbacka kommun. Som offentliganställd arbetar du för hela samhället, får förändra på riktigt samt ges möjlighet till en stor arbetsmarknad att göra karriär i.

Vill du bli en av oss? Här nedan hittar du listan med lediga jobb just nu. Sortera gärna på den kategori du är intresserad av. Hittar du inget passande jobb? Prenumerera gärna våra lediga jobb.

Är du nyfiken på hur det är att arbeta hos oss? Läs mer om oss som arbetsgivare och om våra medarbetare. 

Följ oss i sociala medier:

      

Verksamhetsområde Myndighet söker en avgiftshandläggare

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?

Vill du jobba på en arbetsplats där vi är måna om den psykosociala arbetsmiljön, arbetsglädjen och kvalitén och där du som avgiftshandläggare får möjlighet till att utveckla dig i din profession tillsammans med oss? Då är det oss du söker.

Rollen som avgiftshandläggare hos oss

Som avgiftshandläggare har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande och utvecklande miljö. I rollen kommer du i huvudsak att ansvara för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda, beräkna avgifter samt fatta beslut om avgiftens storlek och hantera eventuella överklagningar och bereda yttranden till Förvaltningsrätten.

I uppdraget ingår även att administrera fakturor och arbeta med ersättningar till våra utförare av vård och omsorg. Du kommer ha deluppdrag eller visst ansvar för frågor gällande avgifter och debitering i mer övergripande utvecklingsprojekt som bedrivs inom verksamhetsområdet.

Du ingår i vårt arbetsteam som arbetar i nära samarbete med ett tydligt kundfokus. Du har löpande kontakt med kunder samt kommer att samverka med fler olika yrkeskategorier inom organisationen på ett ansvarsfullt sätt för att nå bästa resultat för våra kunder. Som avgiftshandläggare ska du ge bra service till den enskilde/företrädare genom att till exempel vara behjälplig med information kring avgifter och vid eventuell överklagan av beslut.

Vem är du? 

Vi söker dig som har god social förmåga, ett professionellt bemötande och har lätt att samarbeta med andra samt drivs av att ge bra service. Du har minst gymnasienivå med ekonomisk inriktning. Erfarenhet från offentlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter eller erfarenhet som biståndshandläggare. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. God datorvana och erfarenhet från Officepaketen är en förutsättning.

Det är meriterande om du har utbildning på högskolenivå inom relevant område. Det är meriterande att ha någon form av vidareutbildning inom område administration, ekonomi, juridik eller socialt arbete. Har du erfarenhet av att arbetat i verksamhetssystemen Combine och Raindance är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om oss på Myndighetsutövning 

Verksamheten för Myndighetsutövningen inom Vård & Omsorg består av bostadsanpassning, administration, boendesamordning samt bistånd- och avgiftshandläggning. Myndighetsutövningen grundar sitt arbete på gällande lagstiftning för att kunna erbjuda en rättssäker, opartisk och informativ handläggning. Verksamheten består idag av 35 kompetenta, engagerade och välkomnande medarbetare som utreder och fattar beslut enligt socialtjänstlagen och lagen om bostadsanpassningsbidrag. Vi är stolta att kunna erbjuda en arbetsplats med ett stort engagemang, ansvarstagande och god sammanhållning. En hälsobefrämjande arbetsmiljö med nära till både glädje och skratt och där vi firar framgångarna.

Verksamhetsområdets ledningsgrupp består av verksamhetschef, två enhetschefer samt två metodhandledare. Verksamhetsområdet kommer att vara uppdelad i två enheter/team från och med hösten 2019 och du kommer att vara direkt underställd enhetschef i team 1.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag men senast 1 september 2019. 

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Anställningens omfattning
Heltid

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Tillträde
Enligt överenskommelse

Löneform
Individuell lönesättning

Antal lediga befattningar
1

Sysselsättningsgrad
100

Ort
Kungsbacka

Län
Hallands län

Land
Sverige

Referensnummer
2019/655


Publicerat
2019-08-12

Sista ansökningsdag
2019-09-01


Kontakt

Verksamhetschef Pia Berglund, 0300-83 58 56

Rekryterare Christian Söderling, 0300-83 71 10



Logga in och ansök Tillbaka