Våra lediga jobb

I Kungsbacka kommun är vi över 6 300 anställda som arbetar inom 200 olika yrken. Vi söker dig som inte bara vill ha ett jobb, utan verkligen vill jobba för Kungsbacka kommun. Som offentliganställd arbetar du för hela samhället, får förändra på riktigt samt ges möjlighet till en stor arbetsmarknad att göra karriär i.

Vill du bli en av oss? Här nedan hittar du listan med lediga jobb just nu. Sortera gärna på den kategori du är intresserad av. Hittar du inget passande jobb? Prenumerera gärna våra lediga jobb.

Är du nyfiken på hur det är att arbeta hos oss? Läs mer om oss som arbetsgivare och om våra medarbetare. 

Följ oss i sociala medier:

      

Supportmedarbetare till Vård & Omsorg

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?

Tycker du om att sätta kunden i fokus och underlätta dennes vardag kopplat till verksamhetssystem? Ser du nyttan i digitaliseringsarbetet och vill hjälpa fler att se det? Vi söker ytterligare supportmedarbetare till vår Första linje support.

Rollen som supportmedarbetare hos oss

Tillhör du digitaliseringsenheten som är en del av verksamhetsutvecklingen. Enheten består idag av två supportmedarbetare, fyra utvecklare, två systemförvaltare och tre utvecklingsledare samt digitaliseringschefen. Denna roll är en utökning av teamet för att kunna bemöta verksamhetens behov av support. 

Du kommer att arbeta i team med två kollegor i Första linjen. Som Första linjens supportmedarbetare är du kundens väg in för att få support i våra verksamhetssystem. Du ansvarar för att registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem och uppdaterar vår kunskapsdatabank. Du kommer att ta emot- identifiera och lösa inkomna ärenden. Du arbetar ofta i team med andra linjens support och systemförvaltare i verksamheten där inriktningen är att konstant öka din kompetens som leder till lösningar utan att ärendet lämnas vidare i kedjan. Första linjens support riktar sig till såväl medarbetare inom Vård och Omsorg och Individ och Familjeomsorg. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera behörigheter och roller vid nyanställning och förändring, låsa upp signerade dokument, nyckelfria lås och felsöka i våra tjänster (system).

Din profil

Vi söker dig som har god känsla för service och som trivs med att vara ansiktet utåt mot kunderna. Du har ett intresse för att lösa problem och trivs att arbeta med snabba responstider och stundtals hög belastning ofta med flera bollar i luften samtidigt. Du har kompetens och flerårig erfarenhet inom något av verksamhetsområdena och/eller våra system. Du är utpräglad serviceminded och drivs av att vilja förbättra och underlätta för våra kunder. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du har kompetens och flerårig erfarenhet inom något av verksamhetsområdena Vård & Omsorg eller Individ& Familjeomsorgen och har gedigen erfarenhet av att administrera verksamhetssystem (dvs arbetat med dess underhåll).

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet att arbeta med att administrera verksamhetssystem inom någon verksamhet med kund/klient/brukarnära uppdrag och har stor förståelse för verksamheten.

Du behärskar svenska i tal och skrift och har en avslutad gymnasieutbildning i botten.

Meriterande om det finns kunskap och erfarenhet att administrera något av våra verksamhetssystem Signit (Alfa), Combine, IntraPhone som är våra främst använda verksamhetssystem.

Om Verksamhetsutveckling

På avdelningen verksamhetsutveckling, där digitaliseringsenheten är organiserad, arbetar ett tjugotal personer för att skapa förutsättningar för att underlätta förändring och utveckling. Det gör vi genom att styra, stödja och samordna. Vårt arbete bedrivs i huvudsak genom att tillhandahålla:

  • Stöd och att tillse att förvaltningen arbetar lagenligt
  • Tydliga beslutsunderlag
  • Spetskompetens inom olika områden där digitalisering är ett stöd i förändringsarbete & processutveckling
  • Projektledning

Vårt erbjudande och övrig information

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med flexibel arbetstid. Tillträde sker 1 september 2021 eller enligt överenskommelse.

Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/

Intresserad?

Vad roligt! Varmt välkommen med din ansökan senast den 8 augusti. 

Observera att rekryteringsbonus tillämpas i denna process.

Om oss på förvaltningen för Vård & Omsorg

Vi är idag cirka 2000 medarbetare som med vår samlade kompetens och professionalitet ger våra invånare omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. I nära dialog med den enskilde och anhöriga hjälper vi våra omsorgstagare att leva ett trygg och värdigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Vi möter omsorgstagare med kunskap, engagemang och arbetsglädje och tillsammans utvecklar vi verksamheten.

#LI-KUNGSBACKA

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Anställningens omfattning
Heltid

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Tillträde
1 september 2021 eller enligt överenskommelse.

Löneform
Individuell lönesättning.

Antal lediga befattningar
1

Sysselsättningsgrad
Heltid eller enligt överenskommelse

Ort
Kungsbacka

Län
Hallands län

Land
Sverige

Referensnummer
2021/495


Publicerat
2021-07-21

Sista ansökningsdag
2021-08-08


Kontakt

Digitaliseringschef Carin Sundin, 0300-83 81 68

Rekryteringscenter, rekrytering@kungsbacka.se



Logga in och ansök Tillbaka