Vård & Omsorg

Här finns information för dig som är privat utförare inom Vård & Omsorg. Vi har också samlat information om hur det går till att bli privat utförare.
  • Riktlinjer

    +

    Det finns flera riktlinjer som styr vårt arbete inom Vård och Omsorg och som du som privat utförare måste följa.

    Läs mer om våra riktlinjer.

  • Utbildning och information

    +

    Vård & Omsorg har en utbildningskatalog, där vi erbjuder utbildningar för externa utförares omsorgspersonal. 

    Länk till våra utbildningar

  • Ansök om användarkonto

    +

    För att använda våra system behöver du ansöka om ett Användarkonto. När du ansöker om Användarkontot kan du ansöka om tillgång till flera olika system.
    Här finns en länk till e-tjänsten Ansökan Användarkonto. 

    Ansökan Användarkonto

  • Byt lösenord på AD-konto (användarkonto)

    +

    Om du behöver byta lösenord på ditt användarkonto använder ni er av nedan länk till formuläret "Byt lösenord".

    Länk till formuläret

  • Förändring av användarkonto

    +

    Under en anställning kan det ske förändringar. För att du ska slippa kontakta alla berörda verksamheter har vi skapat en tjänst där du kan fylla i vad förändringen gäller. Verksamhetssupporten vidarebefordrar det till samtliga berörda verksamheter så att förändringen genomförs hos exempelvis IT-support, telesupport och andra övriga system som angetts. 

    Förändring av användarkonto

  • Avsluta ett användarkonto

    +

    Du ska använda e-tjänsten Avslut användarkonto för att fylla i vilka behörigheter som ska avslutas när en anställd slutar. Verksamhetssupporten vidarebefordrar informationen till samtliga berörda verksamheter så att ändringen genomförs hos IT-support, telesupport och övriga tjänster du anger i e-tjänsten. 

    Avslut användarkonto

  • Support och felanmälan

    +
    • Webbanmälan hittar du här
    • När du inne i anmälan ska du välja Nytt ärende
    • Välj därefter rubriken Ärendeanmälan Verksamhetsstöd: IF, VO & GA

    Support via telefon kontorstid
    Verksamhetssupport för våra system
    Telefon: 0300-83 44 44 tonval 2

    Öppettider
    Måndag 7-18
    Tisdag-torsdag 7-17
    Fredag 7-15

    Support via telefon kväll, natt och helg via kommunens IT-jour
    Telefon: 0300-83 44 44
    Supporten utan kontorstid löser inte verksamhetsfrågor utan enbart enklare ärenden och frågor om prestanda eller driftstopp. 

  • Combine

    +

    Combine är Kungsbacka kommuns verksamhetssystem som hanterar processer för ärenden inom Vård och Omsorg. Läs mer om bland annat Combine, inlogg för externa utförare och support på länken nedan. 

    Länk till mer info om Combine

  • Swedlock - digitala nycklar

    +

    Swedlock är det system som används för digitala nycklar inom hemtjänsten och hemsjukvården. Läs mer om hur du får din nyckel, support samt utbildningsfilm på länken nedan. 

    Länk till information om digitala nycklar.

  • Alfa e-Läkemedel

    +

    Alfa-e-läkemedel är vårt nya system för att  skriva och signera delegeringsbeslut gällande hälso- och sjukvårdsinsatser. Alfa e-Läkemedel ersätter Magna Cura.

    Om du inte redan har Alfa e-Läkemedel nedladdat på din dator kan du hitta det via Software center på din dator.

    Första gången du loggar in behöver du komma i kontakt med vår Verksamhetssupport:

    Verksamhetssupport för våra system:
    0300-83 44 44 tonval 2

    Öppettider:
    Måndag 7-18
    Tisdag-torsdag 7-17
    Fredag 7-15

    Länk till inloggning:
    Alfa e-Läkemedel