Combine

Här på sidan hittar du som är privat utförare ansökan information om Combine. Här kan du bland annat ansöka om användarkonto och läsa om den senaste releasen.

Combine är ett av Kungsbacka kommuns verksamhetssystem som effektivt knyter samman medborgare, myndighet och utförare. Socialtjänstlagens värden är styrande, den enskilde är i centrum för processen och yrkesrollerna samlas kring individen.Tjänsten hanterar processer för Vård & Omsorgs alla ärenden.

 

  • Inlogg Combine för externa utförare

    +

    För att du som extern utförare ska kunna logga in i Combine behöver du följa länken: Combine utförare

  • Ansök om användarkonto

    +

    För att använda våra system behöver du ansöka om ett Användarkonto. När du ansöker om Användarkontot kan du ansöka om tillgång till flera olika system.
    Här finns en länk till e-tjänsten Ansökan Användarkonto. 

    Ansökan Användarkonto

  • Ansök om förändringsbeställning

    +

    Under en anställning kan det ske förändringar. För att du ska slippa kontakta alla berörda verksamheter har vi skapat en tjänst där du kan fylla i vad förändringen gäller. Verksamhetssupporten vidarebefodrar det till samtliga berörda verksamheter så att förändringen genomförs hos exempelvis IT-support, telesupport och andra övriga system som angetts. 

    Ansökan om förändringsbeställning. 

  • Avsluta ett konto

    +

    Du ska använda e-tjänsten Avslut användarkonto för att fylla i vilka behörigheter som ska avslutas när en anställd slutar. Verksamhetssupporten vidarebefodrar informationen till samtliga berörda verksamheter så att ändringen genomförs hos IT-support, telesupport och övriga tjänster du anger i e-tjänsten. 

    Avslut användarkonto

  • Support och felanmälan

    +

    Vid problem med Combine ska du i första hand göra en webbanmälan via Insidan.

    • Webbanmälan hittar du här
    • När du inne i anmälan ska du välja Nytt ärende
    • Välj därefter rubriken Ärendeanmälan Verksamhetsstöd: IF, VO & GA

    Support via telefon kontorstid
    Verksamhetssupport för våra system
    Telefon: 0300-83 44 44 tonval 2

    Öppettider
    Måndag 7-18
    Tisdag-torsdag 7-17
    Fredag 7-15

    Support via telefon kväll, natt och helg via kommunens IT-jour
    Telefon: 0300-83 44 44
    Supporten utan kontorstid löser inte verksamhetsfrågor utan enbart enklare ärenden och prestanda- och driftsstoppfrågor. 

  • Nyheter och pågående arbete

    +

    Här publicerar vi nyheter i samband med att det kommer en ny release i Combine. Under våren 2019 kommer vi också att uppdatera sidan med information om det förbättringsarbete som pågår med Combine. 

    Release 1.19, tisdagen den 26/3 2019

    Tisdagen den 26 mars släpps en ny uppdatering av Combine, release 1.19. Det innebär att flera tidigare problem är åtgärdade och dessutom blir det nytt utseende i vissa delar i systemet.

    Release 1.19 släpps tisdagen den 26 mars mellan klockan 19 och 21. Under den tiden går det inte att nå Combine. Under den tiden rekommenderar systemförvaltaren: 

    • Att ni har säkerhetskopior klara inför kvällen. Det är utsedda medarbetare inom verksamheten som tar säkerhetskopia.
    • Att medarbetare som arbetar kväll och natt fått information om uppdateringen och rutinerna som gäller när det inte går att nå systemet.
    • Att berörda medarbetare har telefonnummer till Chef i beredskap.
    • Att manualen för mobil internetdelning är förankrad hos medarbetarna.

    Inför releasen har medarbetare inom Vård & Omsorg gjort tester för att säkerställa att de nya funktionerna fungerar som tänkt. Den nya releasen innehåller flera uppdateringar av tidigare problem.

    Rapportmallens adressetiketter
    I rapportmallen kan du nu välja giltighetsperiod när du skriver ut adressetiketter som avser kund, ej uppdragstagare.

    Vistelseadress åtgärdad
    Problemet med att kunds eller brukares vistelseadress från utförarsidan försvann är åtgärdad.

    Ändring av sök-vyn
    Sök-vyn har ändrats så att användarna enkelt kan söka på person på flera sätt. Användaren kan använda sig av namn och/eller personnummer samt process- eller initierings-id. Vid sökning på personnummer måste inledande sekelsiffror tas med.

    Sök-vyn har även nytt utseende och hur det ser ut kan du se i filmen nedan. Observera att filmen inte är någon instruktionsfilm.


     
    Ny Mina filer
    Mina filer är en ihopslagning av Lägg till fil och Mina filer som fanns i tidigare versioner av Combine. Det går nu att ladda upp filer i formaten pdf, jpg, png, docx, rtf, txt, xls och xlsx.
    Man kan också förhandsgranska och skriva ut filer, vidarebefordra eller ta bort dem.
    En lathund som gäller scanning och Mina filer kommer att komma inom kort och publiceras på sidan.

    Sök-vyn har även nytt utseende och hur det ser ut kan du se i filmen nedan. Observera att filmen inte är någon instruktionsfilm.

     

     

    Combine går inte att nå 31 mars
    Combine kommer att utföra service av systemet söndagen den 31 mars mellan klockan 05 och 08. Under den tiden går det inte att nå systemet och manuella rutiner gäller.

     

Kontakta gärna

Service direkt
0300-83 44 44 tonval 2

Öppettider
måndag 7-18
tisdag-torsdag 7-17
fredag 7-15