Combine

Här på sidan hittar du som är privat utförare ansökan om användarkonto i Combine samt manualer för utbildning av vikarier och ombud.

Combine är ett av Kungsbacka kommuns verksamhetssystem som effektivt knyter samman medborgare, myndighet och utförare. Socialtjänstlagens värden är styrande, den enskilde är i centrum för processen och yrkesrollerna samlas kring individen.Tjänsten hanterar processer för Vård & Omsorgs alla ärenden.

Inlogg till Combine för externa utförare
För att du som extern utförare ska kunna logga in i Combine behöver du följa länken: Combine utförare

Ansök om Användarkonto
För att använda våra system behöver du ansöka om ett Användarkonto. När du ansöker om Användarkontot kan du ansöka om tillgång till flera olika system.
Här finns en länk till e-tjänsten Ansökan Användarkonto. 
Ansökan Användarkonto

Ansök om Förändringsbeställning
Under en anställning kan det ske förändringar. För att du ska slippa kontakta alla berörda verksamheter har vi skapat en tjänst där du kan fylla i vad förändringen gäller. Verksamhetssupporten vidarebefodrar det till samtliga berörda verksamheter så att förändringen genomförs hos exempelvis IT-support, telesupport och andra övriga system som angetts. 

Ansökan om förändringsbeställning. 

Avsluta ett konto
Du ska använda e-tjänsten Avslut användarkonto för att fylla i vilka behörigheter som ska avslutas när en anställd slutar. Verksamhetssupporten vidarebefodrar informationen till samtliga berörda verksamheter så att ändringen genomförs hos IT-support, telesupport och övriga tjänster du anger i e-tjänsten. 

Avslut användarkonto

 

Support via webbanmälan
Vid problem med Combine ska du i första hand göra en webbanmälan via Insidan.

  • Webbanmälan hittar du här
  • När du inne i anmälan ska du välja Nytt ärende
  • Välj därefter rubriken Ärendeanmälan Verksamhetsstöd: IF, VO & GA

Support via telefon kontorstid
Verksamhetssupport för våra system
Telefon: 0300-83 44 44 tonval 2

Öppettider
Måndag 7-18
Tisdag-torsdag 7-17
Fredag 7-15

Support via telefon kväll, natt och helg via kommunens IT-jour
Telefon: 0300-83 44 44
Supporten utan kontorstid löser inte verksamhetsfrågor utan enbart enklare ärenden och prestanda- och driftsstoppfrågor.