Combine

Här på sidan hittar du som är privat utförare ansökan information om Combine. Här kan du bland annat ansöka om användarkonto och läsa om den senaste releasen.

Combine är ett av Kungsbacka kommuns verksamhetssystem som effektivt knyter samman medborgare, myndighet och utförare. Socialtjänstlagens värden är styrande, den enskilde är i centrum för processen och yrkesrollerna samlas kring individen.Tjänsten hanterar processer för Vård & Omsorgs alla ärenden.

 

  • Inlogg Combine för externa utförare

    +

    För att du som extern utförare ska kunna logga in i Combine behöver du följa länken: Combine utförare

  • Ansök om användarkonto

    +

    För att använda våra system behöver du ansöka om ett Användarkonto. När du ansöker om Användarkontot kan du ansöka om tillgång till flera olika system.
    Här finns en länk till e-tjänsten Ansökan Användarkonto. 

    Ansökan Användarkonto

  • Ansök om förändringsbeställning

    +

    Under en anställning kan det ske förändringar. För att du ska slippa kontakta alla berörda verksamheter har vi skapat en tjänst där du kan fylla i vad förändringen gäller. Verksamhetssupporten vidarebefordrar det till samtliga berörda verksamheter så att förändringen genomförs hos exempelvis IT-support, telesupport och andra övriga system som angetts. 

    Ansökan om förändringsbeställning. 

  • Avsluta ett konto

    +

    Du ska använda e-tjänsten Avslut användarkonto för att fylla i vilka behörigheter som ska avslutas när en anställd slutar. Verksamhetssupporten vidarebefordrar informationen till samtliga berörda verksamheter så att ändringen genomförs hos IT-support, telesupport och övriga tjänster du anger i e-tjänsten. 

    Avslut användarkonto

  • Support och felanmälan

    +

    Vid problem med Combine ska du i första hand göra en webbanmälan via Insidan.

    • Webbanmälan hittar du här
    • När du inne i anmälan ska du välja Nytt ärende
    • Välj därefter rubriken Ärendeanmälan Verksamhetsstöd: IF, VO & GA

    Support via telefon kontorstid
    Verksamhetssupport för våra system
    Telefon: 0300-83 44 44 tonval 2

    Öppettider
    Måndag 7-18
    Tisdag-torsdag 7-17
    Fredag 7-15

    Support via telefon kväll, natt och helg via kommunens IT-jour
    Telefon: 0300-83 44 44
    Supporten utan kontorstid löser inte verksamhetsfrågor utan enbart enklare ärenden och prestanda- och driftstoppfrågor. 

  • Nyheter och pågående arbete

    +

    Här publicerar vi nyheter i samband med att det kommer en ny release i Combine. Under våren 2019 kommer vi också att uppdatera sidan med information om det förbättringsarbete som pågår med Combine. 

    Viktigt om meddelanden i Combine (publicerad 24/6 2019)

    Det är viktigt att underteckna med både för- och efternamn och helst titel när man skickar meddelande i Combine. Annars syns inte den ursprungliga avsändaren, om meddelanden vidarebefordras.

    Anledningen till att man ska skriva under meddelanden med både förnamn, efternamn och titel är att det inte går att se ursprunglig avsändare på meddelandet om det vidarebefordras. Då syns bara vem som vidarebefordrat det. 
    Svarar man på ett vidarebefordrat meddelande går det inte heller till ursprunglig avsändare utan till den man fått det vidarebefordrat från.
     
    Sammantaget gör detta att om avsändaren bara undertecknat med "Erik" så kan man inte veta vem meddelandet kommer ifrån. Men om det finns för- och efternamn så går det ju att söka upp i systemet, finns det dessutom en titel så är det ännu bättre. Exempelvis "Erik Eriksson, biståndshandläggare".

    Release 1.20, tisdagen den 28/5 2019

    Tisdagen den 28 maj släpps en ny uppdatering av Combine, release 1.20. Uppdateringen åtgärdar flera tidigare problem och ger ett nytt utseende i vissa delar i systemet.

    Release 1.20 släpps tisdagen den 28 maj mellan klockan 19 och 21. Under den tiden går det inte att nå Combine. Under den tiden rekommenderar systemförvaltaren:

    • Att ni har säkerhetskopior klara inför kvällen. Det är utsedda medarbetare inom verksamheten som tar säkerhetskopia.
    • Att medarbetare som arbetar kväll och natt fått information om uppdateringen och rutinerna som gäller när det inte går att nå systemet.
    • Att berörda medarbetare har telefonnummer till Chef i beredskap.
    • Att manualen för mobil internetdelning är förankrad hos medarbetarna. 

    Åtgärder

    Presentation av ej verkställda insatser

    I vyn Processer och i kolumnen Beställda Insatser finns nu en informationsikon som visar om processen har ej verkställda insatser. För du markören över ikonen visas ej verkställda insatser. Observera att funktionaliteten tar endast hänsyn till om aktuella insatser är verkställda eller inte.

    Bevakning som genererar notifiering till annan användare

    Det är nu möjligt att i myndighets- och utförarvyn skapa manuella bevakningar (tidigare egen bevakning) som du kan lägga/vidarebefordra till annan användare som du söker upp via rullistan. Om du inte byter användare i dropplistan kommer bevakningen liksom tidigare sparas på inloggad användare. Bevakningar ser du under Kalender – bevakningar samt att en dropplist visas när du loggar in.

    Nytt utseende på meddelandevyn

    Utseende och prestanda har förbättrats. Det finns en releasefilm för detta. Inkorgen och Skickat ligger nu under samma flik. I filmen nedan kan du se det nya utseendet. Observera att filmen inte är en instruktionsfilm.

    Uppdaterad rapport - Brukare per organisation

    Rapporten Brukare per organisation har uppdaterats och du kan nu söka en lista på din organisation och kunder där genomförandeplaner saknas, samt där det finns ej verkställda insatser.

    Uppdaterad rapport - Översikt ärenden

    Rapporten är uppdaterad med att för- och efternamn nu presenteras på kunden/brukaren. Se ärenden som är aktuella under en viss period och nu finns möjlighet att endast se ärenden som användaren har en relation till.

    Kända buggar i meddelandefunktionen:

    Scrollisten fungerar inte. Leverantören av Combine förmedlar att en uppdatering till problemet ska förhoppningsvis vara på plats inför releasen av 1.20.

    Lathundar till release 1.20

    Alla lathundar finns att tillgå på portalen för digitalt lärande KLOK (tidigare namn InfoCaption). Du hittar KLOK på Insidan, klicka här. Logga sedan in på KLOK och klicka på ”Vård”. Varje användare har tillgång till sin personliga studieplan med tillhörande lathundar. Lathundarna hittar du under symbolen med mössan.

Kontakta gärna

Service direkt
0300-83 44 44 tonval 2

Öppettider
måndag 7-18
tisdag-torsdag 7-17
fredag 7-15