Inloggning för anställda

Här hittar du länkar till några av våra system och tjänster, samt information om vem du kontaktar för support.

Kungsbacka kommun inte kan ge support på frågor om system eller applikationer som är kopplade till att man använder sin privata telefon, surfplatta eller dator för jobbrelaterade uppgifter. Anledningen är kopplad till en allmänt höjd IT-säkerhet och att frågeställningarna blir alltmer komplicerade.

Om du som anställd inte har tillgång till en jobbtelefon eller dator utan behöver använda en privat enhet, ska du surfa in och använda webbversionen av våra system. Du ska alltså inte installera något på din privata enhet. Du hittar länkar för inloggning till våra system och tjänster samlade på denna sida.

Kommunens hemsida, Sitevision

Kungsbacka.se är byggd på plattformen Sitevision. Du som är anställd och önskar få behörighet att redigera webbplatsen kontaktar i första hand din förvaltningskommunikatör.

Redigera kungsbacka.se Länk till annan webbplats.

Intranätet Insidan

Kommunens intranät Insidan har adressen: insidan.kungsbacka.se Länk till annan webbplats.. Logga in med dina användaruppgifter och ha mobilen till hands om du behöver den vid inloggningen. Har du problem med inloggning ska du kontakta Service direkt på 0300-83 44 44.

Webbmejlen för anställda

Du som är anställd inom Kungsbacka kommun kan alltid nå din webbmejl via outlook.office.com. Länk till annan webbplats.

Verktyg för anställda

Här hittar du länkar till de verktyg och system som du kan komma att behöva i ditt arbete:

Support

Om du har problem med ett system eller Insidan kontaktar du kommunens interna IT-support.

Telefonnummer: 0300-83 44 44
Mejl: servicedirekt@kungsbacka.se

Öppettider helgfria vardagar:
Måndag 7–18
Tisdag–torsdag 7–17
Fredag 7–15

På dagar före röda dagar och helgdagar stänger vi klockan 15.

Verksamhetssupport för VO, IF och GA

Behöver du support i de system som rör förvaltningarna för Vård & Omsorg, Individ & Familjeomsorg eller Gymnasie & Arbetsmarknad kontaktar du verksamhetssupporten.

Telefonnummer: 0300-83 55 55
Öppettider helgfria vardagar: 8-16.30

För support utanför kontorstider, ring 0300-83 55 55 för en hänvisning vidare.

Verksamhetssupporten ger support i dessa system:

  • Alfa ecare Signit
  • Axsor
  • Combine
  • DF Respons
  • Feitiannycklar
  • Intraphone
  • LifeCare
  • Medicingivare
  • Swedlock

Ärendeanmälan via webbanmälan

Ärendeanmälan och felanmälan kan med fördel skickas in via webbanmälan Länk till annan webbplats.Tänk på att du inte får skriva sekretesskyddade uppgifter eller känsliga personuppgifter i anmälan.

Chatta med verksamhetssupporten

Chatta med supporten på helgfria vardagar: 8-16.30. Du hittar supportchatten genom ikonen som ligger på din dator eller på mobilen.

Länk till supportchatt Länk till annan webbplats.

Privat personlig assistans

För att få åtkomst till delegeringsutbildning läkemedel samt kunna signera sitt delegeringsbeslut krävs att du som chef ansöker om ett personligt användarkonto för din medarbetare.