Frågor och svar om den nya leverantören ePark

Vi har fått en ny leverantör av boendeparkeringstillstånd: ePark. Här kan du läsa mer om vad det innebär för dig som redan har ett aktivt boendeparkeringstillstånd eller som planerar att söka tillstånd.

Här har vi samlat information om vad bytet av leverantör innebär för dig som antingen har eller planerar köpa ett boendeparkeringstillstånd.

Jag ska söka boendeparkeringstillstånd. Hur gör jag?

Du behöver skapa ett nytt konto på ePark. Här finns instruktioner för hur du söker boendeparkeringstillstånd: läs mer om boendeparkering.

Jag har redan ett aktivt boendeparkeringstillstånd. Vad händer nu?

Ditt aktiva tillstånd hos vår gamla leverantör parkera.se gäller hela tiden ut, även om vi bytt leverantör. När ditt tillstånd löper ut och det blir dags att köpa ett nytt tillstånd så köper du den hos vår nya leverantör ePark.

Har du haft automatisk förnyelse hos parkera.se så behöver du logga in på parkera.se och klicka på Avsluta tillstånd där du hanterar ditt aktiva tillstånd.

Du kan redan idag förbereda ditt nya boendeparkeringstillstånd hos ePark med det datum som det ska börja gälla. För att förbereda eller köpa nytt tillstånd behöver du skapa ett nytt konto på ePark.

Har villkoren för att få boendeparkeringstillstånd ändrats?

Ja, villkoren har uppdaterats. Du kan ta del av villkoren på vår sida om boendeparkering.

Mer information

Har du frågor gällande ditt konto eller tillstånd kan du kontakta ePARK-support:

support@epark.se
010-101 31 10

Öppettider:
Måndag-fredag: 08:00-17:00