Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivningen ger dig som bor i Kungsbacka kommun en kostnadsfri och opartisk rådgivning före eller efter ett köp.

Behöver du hjälp med att klaga på en vara eller tjänst som du köpt? Vill du veta hur du gör om du får en felaktig faktura eller ångrar ett köp? Behöver du få tips inför husköpet eller när du ska anlita en hantverkare? Då kan du vända dig till Konsumentrådgivningen.

Vi på Konsumentrådgivningen finns till för att sprida kunskap om vilka val och rättigheter du har när du köper varor eller tjänster. Vi kan hjälpa till vid tvister och om det behöver medlas mellan konsument och företag eller näringsidkare. Vårt mål är att stärka medvetenheten om konsumenträttigheter och sprida information om dina valmöjligheter som konsument.

Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta oss under våra telefontider. Du kan även lämna telefonmeddelande eller skicka e-post utanför våra telefontider. Vi svarar oftast samma dag, men senast inom två arbetsdagar.

Semesterstängt

Konsumentrådgivningen har semesterstängt mellan 11 juli och 2 augusti.

Tips från konsumentrådgivningen

Här hittar du våra senaste snabba och nyttiga konsumenttips.

Har du fått varor du inte beställt? Gör så här:

Kontakta gärna

Öppettider
Telefontid: säkrast tisdag-torsdag 9-12
Besök: Boka tid med oss

Besöksadress
Stadshuset, Storgatan 37

Postadress
434 81 Kungsbacka